Новини

Всі новини
2018-11-26

Майстер-клас з оригамі у нашому офісі

В офісі чернівецької “Самопомочі” відбувся майстер-клас зі складання паперових фігурок. Фахівці перконують: освоїти мистецтво оригамі можуть усі.

Ольга Косило – у минулому вчитель хімії та біології. Зараз у школі не працює. Більше 15-років і дотепер вона є керівникому гуртка у клубі юних техніків “Кварц”, що тепер називається Центром юних техніків ім. Л. Каденюка. Провести майстер клас для всіх охочих, насамперед діток із батьками, Ольгу Ігорівну запросили Чернівецька міська організації “Об’єднання “Самопоміч” та міське молодіжне крило “Самопомочі”.
Чому саме акцент на дітях? Психологи та педагоги стверджують, що дрібна моторика дитини найкраще розвивається через роботу пальчиками та читання. Такі заняття активізують роботу ділянок мозку, відповідальних за мовлення, пам’ять, увагу. Прекрасним і, що також важливо, доступним способом розвитку таких здібностей є орігамі – створення паперових фігурок. В перекладі з японської оригамі звучить: «складати папір. В заняттях з дітьми орігамі займає чи не найперше місце в освітніх та розвиваючих програмах. Створюючи з простого паперу красиві речі, дитина вчиться акуратності, терплячості, точності рухів.
Ольга Косило переконує, що це мистецтво корисне і дорослим. Адеж це – заспокійливй ефект. І тренувати мозок дорослим не менш потрібно, ніж дітям. Так кровообіг покращується, а в пальцях знаходяться всі нервові закінчення, які стимулюють роботу мозку.
– Я викладаю у гуртку майбутніх моделістів та дизайнерів, – розповідає пані Ольга. – З дітьми вчимося працювати руками, створювати власні вторіння, якісь рухомі моделі, моделі, які світяться і мерехтять. Ми працюємо у дуже величезній кількості технік. В основному це паперопластика, але не завжди у класичному вигляді. Одна з найулюбленіших технік дітей у гуртку – це коли працюємо з гофрокартоном. З нього ми робимо навіть фігури людей у повний зріст. А зацікавленість оригамі виникла паралельно. Воно дотичне до того, чим ми займаємося у гуртку. З одного боку, оригамі – досить складне мистецтво, з другого – досить просте. Складність полягає суто у тому, що дітям важко зрозуміти, що лінія має бути чіткою і рівною, а не якою-небудь. Відповідно, такі заняття розробляють у дитини охайність і дрібну моторику пальчиків. Досвід показує, що дітки 5-6 років, дошкільнята, працюють краще, ніж дітки 7-8 років. Чому? Школа, скажемо так, натягнула свого роду шори, дитина вже не така розкута. Сидить і чекає, боячись щось зіпсувати. Менші працюють вільно.
На майстер-класі під керівництвом Ольги Ігорівни хлопці та дівчата, а також дорослі, складали пташку – героя улюблено мультфільму “Angry birds”. Спочатку всі вирізали потрібні елементи, складали папір, клеїли. Роблячи цю фігурку, застосовувалосяне лише суто оригамі. Пані Ольга свій мйастер-клас проводить у формі гри. Пояснюючи дітям, як потрібно складати папір, гострі кути вона називає долонями, які хочуть зустрітися. Так дітям цікавіше працювати.
Орієнтовно за годину діти виготовили паперову пташку, яка можн слугувати як іграшкою, так і книжковою закладкою.

Довідково.

Родоначальником орігамі є Стародавній Китай, що не дивно – адже саме умільці цієї країни винайшли папір. Спочатку складання фігурок з паперу носило виключно ритуальний характер при відправленні релігійних обрядів. Проте з часом обряди перетворилися на світське мистецтво, яке поступово поширювалося в інші країни. Особливо великих висот у перетворенні аркуша паперу досягли майстри Японії – саме там були винайдені основні техніки складання.
Говорячи про японських майстрів, не можна не згадати Акіру Есідзаву – одного з найбільш знаменитих майстрів орігамі. Він знаний тим, що займався цим мистецтвом все життя, розробив більш 50000 моделей орігамі, створив абетку умовних позначень, завдяки якій мистецтво орігамі може опанувати навіть людина з мінімальною підготовкою, а також винайшов техніку мокрого складання. Фігурки, створені за допомогою такої техніки, мають більш округлі лінії і «живий» силует.