Новини

Всі новини
2018-11-23

“Маніпуляція не допустима заради жодної мети”.

 

В офісі “Об’єднання “Самопоміч” говорили про маніпулятивні технології, громадську думку та різні рівні комунікації.

Міська “Самопоміч” ініціювала лекцію кандидата соціологічних наук, асистента кафедри соціології та місцевого самоврядування ЧНУ ім. Ю Федьковича Катерини Шестакової спільно з молодіжним чернівецьким крилом “Самопомочі”. Тож послухати соціолога прийшли в основному молоді люди.
Катерина Шестакова зазначила:
– Я – соціолог, і на все, що відбувається довкола, дивлюся саме з цієї позиції. Що зараз найбільше є обговрюваним? Так, новини, які ми читаємо у свой стірчці у соціальних мережах. Серед них – дуже багато просто інформаційних фейкових вкидів. Пригадайте, як ширилася інтернетом інформація, що у Карпатах вирубують ліс. Яке фото публікувалося найбільше? Де вагони, завантажені деревом, стоять нібито на чернівецьких коліях. І ця світлина масово поширювалося. А коли дослідили, виявилося, що це фото, було зроблене в … Росії. І ніхто навіть не приглянувся, що насправді забражені далеко не Чернівці… Власне, дуже часто у засобах масової інофрмації, і особливо у час, що передує виборам, діє така схема. Спочатку йде мосовий вкид інформації людям, відтак вона подається у газетах та на телебаченні, а далі це просто фальшування інформації.
Лекторка розповіла, що під час донесення тієї чи іншої інформації до людей існують такі рівні комунікації : об’єктивність, тобто білі технології, сірі технології та чорні технології.
-Білі технології з точки зору психології – це діалог. Сірі – це навіювання, гіпноз. А чорні – інформаційне насильство, знущання, маніпуляція.
Катерина наголосила, що хоч маніпуляція не допустима заради жодної мети, саме вона найбільше застосовується у передвиборчий період. А говорячи про опитуваня громадської думки, зазначила, що соціологія не має до цього відношення:
– Опитування – це лише один із багатьох методів вивчення (а саме так треба говорити) громадської думки. Адже феномен громадської думки вимагає значно ширшого арсеналу засобів: аналіз документів, фокус-групові та експертні оцінки, теоритична підготовка самих дослідників. Інакше ми говоримо поо політтехнологів та маркетологів.
Кандидатка соціологічних наук поділилася також з усіма досвідом роботи у Польщі:
– В одному із тамтешніх університетів, на педагогічному факультеті, я читала спецкурс « Медійна освіта дітей дошкільного віку». Цей курс був розрахований на майбутніх вихователів, вчителів початкової школи. Бо, власне, пізно починати медійну освіту у класах старших. Таким чином вчителі початкової школи та вихователі мають навчити дитину поводитися з гаджетами, розраховувати свій час сидіння в інтернеті та орієнтуватися в інтернет-просторі. Як ми бачимо, це дуже важливо зробити це саме у такому віці.